Co pomáhá popularizaci sportu


Sport patří k oblíbeným kratochvílím již od počátku civilizace. Problém je, že zdaleka ne všechny sporty mají takovou popularitu, jakou by si zasloužily. K tomu, aby byl daný sport oblíbený, je totiž potřeba více, než by se mohlo na první pohled zdát. Je dobré se podívat na to, co je k tomu potřeba.

 

V první řadě je důležité, aby byl divácky atraktivní. Asi nikoho nebude bavit dívat se například na člověka, který půl hodiny jen sám běží. Musí v něm být dostatek dynamiky a napětí. Pokud se k tomu přidá i riziko a nebezpečí zranění, pak ještě lépe. Nemějme totiž žádné iluze – běžné publikum se na nebezpečí dívá rádo. Pokud tedy chceme, aby náš sport byl populární, je potřeba jim toto vše dát.

 

fotbalové hřiště

 

Dále musí mít dostatečně jednoduchá pravidla k tomu, aby je dokázal i laik poměrně rychle pochopit a zorientovat se v nich. I novému divákovi musí být hned jasné, který tým či sportovec je zrovna ve vedení, a jak se zde vlastně získávají body. Čím jednodušší pravidla, tím lépe, zvláště když vezmeme v úvahu, že si populární sport budou chtít zahrát i děti.

 

rozcvička před zápasem

 

Pak zde máme otázku propagace. Pokud chceme, aby se na náš sport lidé dívali, musíme jim jej nejprve představit a přesvědčit je, že to za to stojí. V tom je zdaleka nejúčinnější televize, avšak existují i jiná média, která můžeme využít, jako je třeba internet. Důležité však je, že i zde marketing promlouvá a to značně.

 

Proč je ale popularita u sportu tak důležitá? Především proto, že právě od fanoušků a diváků pochází valná většina financí, které sem přichází. Jistě, existují dotace, a sportovní kluby je využívají, ovšem pokud jde o skutečně populární sportovní odvětví, ve kterém se točí velké peníze, pak valná většina jich pochází právě od diváků, ať už jde o lístky na zápasy nebo nejrůznější propagační předměty. A s tím musí všichni sportovci počítat, ať už dělají jakýkoliv sport.